Забігаючи на перед, інформуємо - водоканал не фарбує воду.

У соціальних мережах з’явився допис зі скаргою, що в одній з квартир багатоповерхівки з крана тече блакитна вода. Нарікання були на роботу водоканалу. Хоча насправді вини підприємства тут абсолютно немає. Пояснюємо чому.

Щодня підприємство постачає 3,5 мільйони літрів водопровідної води до 37000 тисяч мешканців міста Шепетівка та понад 500 підприємств й організацій. Логічно припустити, якби воду фарбували, то скарги були б не поодинокі, а масові від різних споживачів. До того ж уявіть, скільки фарби необхідно, щоб пофарбувати воду у таких об’ємах.

Але звідки ж тоді взялася блакитна вода у квартирі? Причин може бути декілька. Найпоширеніша - це використання споживачами спеціальних засобів, які розміщують у зливному бачку, щоб ароматизувати, дезінфікувати та підсинювати воду для зливу в унітаз. Якщо у квартирі є працюючий зворотний клапан, котрий не пропускає воду назад, то фактично ця вода не мала б потрапити у загальні мережі водопостачання. Проте бувають виняткові ситуації, коли у споживачів клапан відсутній, або ж пошкодився від зношення.

“Під час встановлення лічильників у абонентів Шепетівкаводоканалу, ми категорично не приймаємо повірку тих, де відсутній зворотний клапан. Але є такі випадки, коли з часом ці клапани пошкоджуються і можуть западати. Не виключаємо також варіанти, що існують квартири без повірених лічильників. Оскільки у Шепетівці є 13 тис. абонентів із засобами обліку спожитої води. При цьому для оглядів та повірки лічильників маємо лише одного працівника. Навіть впродовж року перевірити усі лічильники - не реально”, - пояснює начальник відділу збуту Шепетівкаводоканалу Сергій Пирожок.

Отож коли через вимкнення світла, прорив, або ж ремонтні роботи на мережах призупиняється водопостачання, воду у помешканнях без зворотного клапана може затягувати у загальний стояк будинку. А після відновлення подачі води, вона із загального стояка повертається усім споживачам. І достатньо всього лише однієї квартири на будинок, яка випускає забарвлену воду, щоб потім ця блакитна вода попала до сусідніх квартир.

Зустрічали у практиці й ніші випадки, пов’язані із системами тепломереж.

“Власники квартир з системою індивідуального опалення інколи додають у труби протизамерзаючі суміші. Через різні несправності, а тому числі змішувачів гарячої і холодної води, бувало, що вода з системи опалення потрапляла у кран”, - додає директор Шепетівкаводоканалу Віталій Биков.

Якщо ж вже так сталося, що з вашого крану біжить блакитна вода, найімовірніше, що у когось з будинку не справний або взагалі відсутній зворотний клапан. Необхідно насамперед звернутися до своєї управлінської компанії чи ОСББ, яка обслуговує внутрішньобудинкові мережі. Провести обстеження і знайти квартиру, з якої повертається вода у загальний стояк. Ну і власники цієї квартири мали б виправити несправність.

Тези стосовно використання реагентів для очищення води, які б зафарбовували воду, - теж безпідставні.

“Шепетівкаводоканал не використовує жодних реагентів для очищення води, які могли б потенційно зафарбовувати воду. Ми навпаки проводимо знезалізнення води, аби очистити її від запаху та металевого забарвлення”, - пояснює завідувачка лабораторії Шепетівкаводоканалу Ольга Швець.

У разі, якщо раптом виникають перебої з водопостачанням чи виникають питання щодо якості води, можна звертатися до диспетчерської служби Шепетівкаводоканалу за телефонами: 4-06-45 або 067-381-21-77.

Або ж телефонувати на «гарячу лінію» міста - Шепетівську екстрену диспетчерську службу - за номерами: 1503 або 096-50-41-919.